21. Därför tränar jag

Jag tränar för att må bra, jag tränar för att gå ner i vikt, jag tränar för att bli piggare och jag tränar för att det är roligt.
.
Det är väl så man kan sammanfatta det. Men jag ska utveckla mig lite.
Må bra, välbefinnande. När jag tränar och har tränat känner jag mig hög på endorfiner, även om passet inte har varit särskilt bra är jag ändå alltid nöjd med mig själv, att jag har tränat över huvud taget och att jag gjorde mitt bästa. Jag är glad och vill även meddela hela världen om hur bra jag är och hur kul det var, bara för att jag vill att även alla andra ska må lika bra som jag gör efter träningen.
.
Gå ner i vikt. För tillfället fokuserar jag mycket av min träning på att gå ner i vikt. Jag kör många pass och vissa pass tvingar jag mig iväg på, och även om det är roligt så är det många gånger samtidigt väldigt jobbigt. Mina ben har nog inte varit 100 % utvilade på två veckor. Vilket det ska bli ändring på efter söndag, då ska jag träna lugnt, lätta löppass och lite dans.
.
Bli piggare. Ja gud vad energi jag har haft den senaste tiden! Om man bortser från ett antal sviktande dagar, men det är ju sånt som alla har. Men jag vet hur jag blir om jag inte tränar, jag ligger i soffan från kl 17.00 till dess att jag ska gå och lägga mig, och då flyttar jag bara en meter till sängen i stället. Och det är väl inget liv?
.
Det är roligt! Ja för tusan! Även om man milt kan säga att det är blod svett och tårar så är det ju så roligt! Jag tycker det är roligt att ha kontroll över min kropp, jag tycker det är roligt och skönt att pumpa ut sig så man skakar efteråt och jag tycker det är kul och avkopplande för huvudet att springa, cykla och dansa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0