BÖRJAR NI TRÖTTNA PÅ MITT TJAT OM TRÄNING? VÄNJ ER!

Nu är jag sådär overloaded på endorfiner igen! Jag spritter och ler och är vrålpigg!
Spinningen var fantastisk, jag kände absolut ingenting av gårdagen när vi började. Efter första blocket och första återhämtningen sa spinningledaren åt oss att fundera över varför vi är här, vad vi vill uppnå med dagen och hur trötta vi vill bli. Och att vi sen ska ha den tanken kvar under hela passet.
Mina tankar fanns hos beach 2011, Göteborgsvarvet, att ha jävligt roligt och att bli riktigt riktgit uppumpad! Och dessa tankarna hjälpte faktiskt. Jag var glad och jag var riktigt utpumpad efteråt. Sådär så det skakade i hela kroppen.
Underbart!
Såhär såg man ut idag då ja. Ett gammalt träningslinne jag fick för många år sedan av min morbror från intersport, tights, ullared.
Tejpade mina knän idag med, och det behövdes, de ger lixom vika ibland när jag står upp och cyklar och bara viker sig antingen frammåt eller bakåt, inte okej.
Dagens kvällsmat: 1 dl lättkeso blandat med ½ dl frusna lingon, 2 st rågcrisp med mjukost och sen massa citronvatten!
.
Så tänk på det min tränare sa idag, att i början av träningen och så fort det börjar bli tufft, börja tänk på varför du tränar, vad du vill uppnå med just dagens träning och hur hårt du vill träna. Det kommer bli peppning för dig själv och du kommer presera bättre, och våga ta dig över bekvämlighetströskeln.
Den där tröskeln ja, den är jag expert på att låta bli att kliva över, men när man blir medveten om den finns tror jag det är lättare att även ta sig över den.

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag blev nyss grymt motiverad av filmen GI Jane, en av mina favoriter!

Och innan motiverade du mig med bloggen så jag körde intervall med full löpning i uppförsbackar, rask gång nedför och joggning på rakorna! :)

2011-02-15 @ 23:18:53
URL: http://viktigtmeddelande.blogspot.com
Postat av: ida

åh, då kanske man får ladda ner, köpa, ;) den filmen då :)

Den typen av intervall tycker jag med är den absolut bästa att köra.

2011-02-16 @ 07:07:08
URL: http://idusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0