LITE STATISTIK

Idag har det varit statistik för hela slanten! Föreläsningen gav och tog tycker jag. Den där nissen krånglar ju till allting för sig själv och svävar ut väldigt lätt när han ska förklara saker och ting. Jag tycker ändå att jag till slut förstod allt hon snackade om, vilket känns väldigt skönt. Vi satte oss direkt efter lunch för att gå igenom dagens och förra gången statistikföreläsningar. Så nu börjar jag faktiskt kunna allt vad kvartiler och standardavvikelser heter. Nu är det bara att lära sid det utantill också, vilket kanske är det svåraste i och för sig.
.
PW med flickorna efter plugget blev det, jädrans vad konstigt det känns att ut och gå utan taxen! Men samtidigt ganska skönt om man ska erkänna. Det är hopplöst att vara ute och gå med en hanhund när det är snö ute. Stannar överallt, går med näsan i varenda snöhög hela tiden, och efter en timme ligger tålamodet på noll. Han fick vila lite idag, bara knappt en halvtimma idag. Men måste komma ihåg att han faktiskt är en gammal hund med mycket korta ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0