PROTEINMUFFINS

Här är receptet, 12 st:
3 äggvitor
1,5 dl protein (med smak)
250g kesella (vanlig eller lätt)
2 msk olja
2 tsk bakpulver
Rivet skal från en apelsin (choklad och apelsin passar jättebra ihop!)

Gör så här:
Sätt ugnen på 150 grader. Vispa ihop alla ingredienserna och häll i muffinsformar. Grädda i mitten av ugnen ca 15-20 min.
Använd gärna något annat än vanliga pappersformar då de lätt fastnar i papperet.

Receptet kommer härifrån.

Jag kan ju inte säga att de smakar som vanliga muffins som är gjorda på vetemjöl, socker och kakao, men för en som bantar är ju detta perfekt. Dessutom perfekt att ta ihop med ett glas mjölk efter träningen! 
Smaken hänger nog väldigt mycket på att man får tag på ett bra och gott pulver :)


Kommentarer
Postat av: Emma

De ser riktigt fina ut ju! Du hade säkert kunna lägga i lite kakao med, det är säkert inte så onyttigt. (Jag hade ju förmodligen lagt på lite rosa frosting och färgglatt strössel också ;))

2011-02-24 @ 18:25:20
URL: http://husmoremma.blogspot.com
Postat av: Ida

Nästa gång jag gör dom ska jag nog faktiskt göra det. Dom smakar inte så mycket choklad :(

2011-02-24 @ 19:12:18
URL: http://idusens.blogg.se/
Postat av: Anonym

köp lite god minst 74 % choklad finns i olika smaker eller 80, 90% . förresten snygga muffinsformar farmor

2011-02-25 @ 00:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0