NYA GLASÖGON ;)

40 minuter tog synundersökningen idag. Sjukt noggrann var hon, tog fram pinnar och katter och lampor och bokstäver och prisman och siffror. Ja, verkligen rubbet. Det var många gånger hon såg fundersam ut, och bytte glas hit och dit och sen skulle man göra om allt igen. Till slut fick jag sitta ute i korridoren i 10 min med ni vet, såna där snygga runda glasögon som man sätter i provglasen i, och läsa. Kände verkligen stor skillnad! Kände hur ögonen satte fokus direkt! Från tidningen till skyltarna runtomkring och sen tillbaka, det var många år sedan jag kände att jag inte behövde vänta 5 sec på att ögonen skulle sätta fokus och jag se vad det är som står på saker.
Summan blev att jag har brytningsfel och synfel på samma öga, och att detta då förstärker varandra, samt att mina muskler i ögonen inte fungerar som de ska. Jag ska nu ha ett par läsglasögon med bara prisma på ena ögat i en månad innan jag ska tillbaka på återbesök, då blir det förmodligen ögonbottenundersökning. Hurra för det!
Och grattis till Elin som kommer få stå ut med att jag inte kommer kunna sitta vid datorn på tre dagar. Sist jag gjorde ögonbottenundersökning satt det kvar så länge iallafall, och jag fick hoppa över ett prov i skolan, bara för att jag inte såg någonting.
Wicky har fått den stora äran att ta hand om mig den dagen, laga mat och se till att jag inte blir överkörd vid övergångsställena.
Tanten i receptionen tyckte för övrigt att jag skulle skaffa ett högkostnadskort. Haha!
Mina sprillans nya glasögon från Claes Olsson. 145 kr! Vilket klipp!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0