MOT ORTOPTISTEN

Strax ska jag ta och cykla iväg till sjukhuset. Ortoptisten it is. För att översätta detta ska jag iväg på stnundersökning då jag och mitt synfel inte kan gå till en vanlig optiker. Lite jobbigt att behöva sticka till sjukhuset varje gång man behöver nya glasögon, och ni ska veta vilket krabb det har varit att få komma dit!
Jag ringde till sjukhuset i september för att be dom skicka efter mina journalkopior så ja skulle kunna få bli inskriven här i Växjö istället. Hon lovade att det skulle ta en vecka att få journalkopiorna, det tog TRE månader!! Jag ringde dit och gick till och med dit och frågade och frågade. Nehe, jag ringde dit igen i november då hade de haft den i en månad men inte tänkt på att de skulle ringa. Då fick jag iallafall en tid typ den 7e januari, den 6e januari ringer dom och säger att de har råkat boka in mig hos ögonläkaren istället för hos ortoptisten.
Man blir så trött ibland alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0