JOEL BURNS

Elin och Emma var ju här i lördags och kollade på QX-galan. Där visade de ett klipp med Joel Burns, och han kom även dit för att ta emot ett pris. Så otroligt häftigt att han kom till Sverige!
För er som inte vet så håller han ett tal angående en stor våg av självmord bland homosexuella ungdomar som har varit i USA. Har jag förstått det rätt så startades det en kmpanj där olika kända amerikanska personer höll tal i media till alla homosexuella ungdomar.
Här är Joel Burns tal: Jag får tårar i ögonen varje gång jag ser det. Det är så fint och hemskt på samma gång!
Jag tycker det är helt otroligt att USA är så långt efter i tiden vad det gäller fördomar och klasskillnader. Är man annorlunda är man autmatiskt utanför. Jag har kollat på ett par amerikanska Collegefilmer denna helgen, och nu är jag äckligt trött på dem, det är det snygga och rika personerna som är populära, och de tjocka och "vanliga" människorna som är utanför. Är det så i verkligheten? Det verkar som att det är det, annars tror jag inte att det hade varit som det är för tillfället.
Sverige har kommit otroligt långt i denna frågan, tack för att jag bor i Sverige och tack för att jag får gå på ett herderligt gaybröllop i en kyrka i sommar.

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Det är tragiskt det där :/



Sv: Jaså? Vad kul, har du sprungit varvet tidigare?

2011-02-21 @ 15:17:43
URL: http://maliniform.shapemeup.se
Postat av: Malin I Form

Sv: okej, men det låter ju jättebra det!



Jag har ätit kalorisnålt och tränat otroligt mycket :)

2011-02-21 @ 17:46:40
URL: http://maliniform.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0