9. Mina inspirationskällor.

Min främsta inspirationskälla för tillfället är Miranda. Hon har gått från att bara kunna springa 5 km, till att springa 90 km, på bara två år! När man springer sådana otroligt långa sträckor kan jag lova att det inte bara är vilja som kan föra en frammåt, utan det är mer en livvstil och passion. Jag är imponerad över hur väl hon känner sin kropp, även om hon inte vill annat än att springa så kan hon ändå låta bli om kroppen säger ifrån och om hon hellre vill ligga kvar i sängen och sova en timme extra så kan hon ändå dra sig upp för att springa innan jobbet. Balansen, viljan och passionen är det är är mest avundsjuk. Om jag kan få en del av det kan jag fan också springa 90 km en dag. Men det är inget mål jag har för tillfället faktiskt. Mitt mål är 21 km, lite mer rimligt och humant.
Men sen har jag ju tusen andra inspirationskällor, Runners World's Stora löparbok ligger konstant bredvid min säng, tar upp den varje dag, slår upp en slumpmässigt vald sida och läser en stund om vad som står där. Får tips och trix som man sedan vill prova nästa gång man är ute.
Syster som finns där konstant och peppar en och säger vad hon tycker, Linn som peppar en och samtidigt som även hon tränar som tusan.
HEJJA OSS!!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag håller med dig - Miranda är grymt inspirerande. Men kan hon, kan vi! :D

2011-02-20 @ 18:34:46
URL: http://hejklassiker.blogg.se/
Postat av: Ida

Härligt med sådana människor!

2011-02-20 @ 18:47:13
URL: http://idusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0