6. Mål med träningen.

Jag har lärt mig att ta ett mål i taget. Innan gjorde jag så att jag satte upp ett mål, när jag hade kommit halvvågs flyttade jag fram det och så vidare, så jag nådde aldrig mitt mål helt principiellt.
Nu har jag ett konkret mål framför mig, och det är ju då mitt första Göteborgsvarv, 21 km löpning. Jag vet att jag utan problem (kanske en överdrift) kommer klara mig runt. Jag har varit väldigt frestad att flytta fram mitt mål ännu mer, genom att anmäla mig till Lidingöloppet eller Växjö halvmara, men jag har till slut bestämt mig för att fokusera på Göteborgsvarvet och göra det jävligt bra! Det är dock väldigt frestande att ha som mål att slå syrran, men har jag bestämt mig så har jag.
.
Även om jag har bestämt mig för att inte flytta upp mina mål hela tiden tycker jag ändå att man kan ha andra mål paralellt. Andra mål jag har med träningen är att bli piggare, gå ner i vikt, göra det till en naturlig och inte jobbig del av min vardag, och sist, att bara ha roligt! Allt detta har jag, även om jag kan säga att det inte är lika lätt att sticka ut och springa när det är bitande vind och minusgrader ute som det är när det är 20 grader och sol.
Detta är mål som jag har uppnått och nu är det bara till att behålla sig på samma ställe. Det finns därför en anledning till varför jag valt så mycket annan träning nu, för som sagt, det är väldigt kämpigt att ta sig ut när vädret är som det är och träna i minst en timme, jag hade tröttnat ganska snabbt på löpningen då och bara sett den som en jobbig sak som bara måste göras.
.
Adidas, 399. Nike, 299.
I dyraste laget, men ack så snygga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0