17. Mitt måtto

Under många år, har mitt måtto varit,
Knulla livet och låt livet knulla dig.
Fuck änd let's fuck.
.
Så är det inte längre. Detta var under nästan hela gymnasiet, och ett par år efter det. Jag och en kompis hade så roligt tillsammans, festade på söndagar. Drack hemmagjort körsbärsvin från -92, åt ett kilo morötter på en kväll, fixade hem 4 tetrapack vin på en onsdagskväll. Satt i soffan i 6 timmar dagen efter och tittade på en hel veckas repris av Vem vet mest? på tvåan.
.
Men tiderna förändras och idag lever jag på ett helt annat sätt. Jag dricker ju för tusan inte längre! Vem hade kunnat ana det för ett år sedan?
.
Idag är mina måtton,
Ta dagen som den kommer
Oroa dig inte i onödan
Det löser sig
Det kan vänta till i morgon
Se till att ha roligt på vägen till målet

Kanske inte är några riktiga måtton, men det är så jag lever. Det finns ingenting som inte kan vänta till morgondagen. Dessa meningarna gör mig lugn, jag stressar inte upp mig i onödan och jag har dessutom tid att ha roligt på vägen.
Och jag vet att jag åtminstånde har hjälpt några personer i min omgivning på vägen, endast genom att vara lugn, inte stressa eller ha så hög press på sig själv.
Det är då man hinner leva, och det är då man hinner ha roligt och njuta av livet.
.
SLAPPNA AV!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0