12. Favoritidrott.

Min favoritidrott är någonting som inte tagit någon plats alls här i bloggen den senaste tiden. Ridningen. Ridningen är det som i hela mitt liv har hållt mig ovanför ytan. Så fort jag har mått dåligt, haft tråkigt, varit stressad eller något annat har jag gått till stallet, borstat på hästarna eller suttit och kollat på när de andra ridit. Ett tag stack jag upp och körde antigen total galopp, barbackaskrittrunda eller ett hårt dressyrpass. Allt för att få ut min negativa energi. Ridningen har under många gånger varit jag, och sorjligt nog har jag inte samma intresse för det längre, jag har hittat så många andra saker jag blir lycklig av nu.
Men ridningen har ändå en spciell plats i mitt hjärta, och jag blir ändå alltid lika lycklig när jag kommer till stallet och får sitta upp.
Cavalier

Kommentarer
Postat av: Jenna

Kul att du hittat till min blogg och lämnar spår efter dig :) Vad härligt att ha en idrott som följt med en hela livet. Själv har jag testat en mängd olika ända i barnaåren, men det mesta har bytts ut varje år fram till vuxen ålder sedan jag fann mig till rätta i gymmet och på favoritklasser. Jag har nog bara ridit tre ggr i mitt liv. två ggr som barn och en gånd för några år sedan när jag reste runt i Mexico. Det var spännande, för man fick inga vidare instruktioner utsan det var bara upp och hästen och lära sig själv hur man kommunicerar med hästen, och får den att röra på sig/ stanna :P

2011-02-23 @ 09:24:18
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0