11. Min favoritkonditionsträning

Alla vet ju vid detta laget att jag älskar att springa sakta och lite längre. Av ren lathet egentligen, det är jävligt svårt att ta sig över den där bekvämlighetströskeln. Men jag har till försvar att dagens människa är gjord för att vara lite lat och bekväm av sig.
Den där bekvämlighetströskeln tar jag mig över på spinningen, när instruktören ständigt påminner en om att den finns och att man själv väljer om man vill ta sig över eller inte. Och jag är ju inte den som är den, utan spinner för allt jag har för att sedan efteråt knappt kunna gå.
Tror för tillfället att det är kombinationen jag gillar, kunna slappspringa i min egen värld ute för att sedan kompensera upp det med att ta i på cykeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0