INFÖR GÖTEBORGSVARVET

Igår fick jag hem det första brevet från Göteborgsvarvet. 21 maj är det dags! Jag fick också en tidning, Varvet, där det kom lite tips på hur man ska klä sig nu till vintern, vilka de olika sponsorerna är och lite erbjudanden och sånt.
Jag är så förväntansfull, kommer bli så kul!
Jag ska springa tillsammans med syrran och hennes pojkvän, vi ska åka buss upp tillsammans med Gränums IF. Folk från hela Olofström, bra stämning, tävlingar och skratt.
Har fixat också så att vi tre startar i samma klass, så att ingen behöver stå och vänta någon längre tid på varandra.

Så länge jag inte kommer sist är jag nöjd. Men syrran har alltid springit lite snabbare än mig, om man bortser från när jag gick i sexan och hon i fyran då pappa drog ut oss på vår första tur på Halenslingan. Då kom jag först. Sen har det nog varit ganska jämt, fram till för ett par år sedan då jag red fyra gånger i veckan och hon sprang fyra gånger i veckan. Då gick hon om mig ganska snabbt.
Men nu tror jag att vi ligger ganska lika igen. Om jag kämpar på ordentligt så kanske jag går om henne så smångingom ;) Hihi.

Om ett par veckor ska jag äntligen köpa nya skor också. Som jag har längtat!! Känner att dämpningen börjar försvinna och min kropp börjar också säga ifrån med smärtor från lite här och vart. Inte kul!
Har dock bara haft dom i drygt ett år. Tycker ju att dom borde hålla sig längre än så, men tydligen inte.
Jag har inte velat köpa nya skor förrens nu heller, vill att dessa ska hålla bra tills loppet är sprunget.
Ska in till löplabbet med syster och Tobbe någon dag så ska vi skaffa nya samtidigt :)
Det är enligt mig det absolut bästa stället man kan köpa sina skor på, dom undersöker ens fötter, dess styrka och hur man belastar, här får man stå på en spegellåda, så det gäller att man inte har kjol på sig :P
Sedan springer man på ett löpband samtidigt som dom spelar in hur man sätter ner fötterna. Efter det plockar dom fram olika skor som passar just mig.

Dessutom behöver jag köpa ett par bra undertights som stabiliserar min höft. Egentligen behöver jag ett knäskydd med, men än så länge duger det att jag lindat med tejp. Lite billigare.

Jag undrar om det är någon som är intresserad hur det går med träningen.
Sträcka, tid, puls, kcal och så?
Om inte skiter jag i det och skriver ner sånt i min privata dagbok i stället.




Kommentarer
Postat av: anna p

Jag är intresserad, tränat också med pulsklocka :)

2010-09-19 @ 18:47:44
Postat av: Ida

Haha, jag skriver för din skull då ;)

2010-09-19 @ 21:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0