ELLE OCH SENAPSGULT

Hon är en riktig körare den där Wicktoria.
Vem tror hon att hon är lixom?

Först ringer hon mig och ber mig hjälpa henne att bära ner bokhylla och soffbord i källaren. Snäll som man är så hjälper man till. Mest för att hon i gengäld ska hjälpa mig att rensa i mitt överfulla förråd i morgon.
Så vad gör man inte? Man kan ju inte få allt gratis här i livet lixom.
Sedan skulle vi gå en runda runt Växjösjön och inom Willys på hemvägen för att köpa lördagsmysmiddag.
Och vad gör människan? Börjar gnälla över att det kanske kommer börja regna, och vägrar gå längre än till Willys och hem.
Totalt tofflad kände jag mig. Skulle inte förvåna mig om hon även gav mig den tyngsta matkassen att bära hem också.
474

Så nu har jag varit ute och gått helt ensam. Vilse gick jag dessutom. Men tur var väl ändå det kanske då jag nu har mätt upp en ny löparrunda. Kul med lite omväxling :)

Nu sitter jag här under en filt i min stora soffa och ska precis börja läsa senaste numret av Elle.
Höstkläderna är alltid årets snyggaste. Och jag älskar senapsgult.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0