ETT HELLO KITTY-PLÅSTER

De senaste dagarna har varit mycket bra :)
Mys och mys har stått på schemat. Och jag är bara allmänt glad.
Förutom igår, snubbar på en sten, knäet svullnar upp på 10 sekunder. Man kan väl säga att Wicky nästan fick bära hem mig. Där plåstrar hon om mig med Hello Kitty-plåster. Innan det fick hon för sig att hon skule tvätta mitt sår med asollösning. Jag bara skrattade åt henne. Aldrig i mitt liv!
Skrattade, grät, svimfärdig och skrik.
Ortopeden - Akuten - Jourläkarcentralen.
Dom kom efter mycket om och med fram till att det var ett par slemsäckar som brustit och att mitt ledband tänjts ut. Trevligt med tanke på att mina ldband redan är för långa, så nu om jag inte har det hårt lindat böjs det bakåt.
Jävla skit.
Gillade verkligen läkaren på jouren. Hon märkte att jag inte mådde bra, imponerad av att hon kunde se det, då jag hade haft början till panikångestattack hela dagen. Så hon satte sig ner hos mig och började ta puls, blodtryck, saturation och lyssnade på hjärtat och lungorna. Frågade hur jag mådde i övrigt och om jag gick hos någon terapet.
Sånt uppskattas verkligen, särskilt en lördagskväll på jouren. Jag blev så glad.

Idag har jobbet gått bra.
Jag känner att jag utvecklas varje dag och hela tiden. Så nedrans skönt också att man har fått bra handledare och en trevlig T6a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0