EN PLATS VID HAVET

Det är konstigt vad livet kan vända ibland.
Förra terminen hade jag inget behöv alls av att åka till blekinge och träffa familjen, jag tror jag var hemma typ tre gånger på ett halvår. En av de gångerna fyllde mamma år och andra gången fyllde jag år.
I år gråter jag av att jag inte kan åka hem i helgen, fast att jag träffade familjen för mindre än en vecka sedan.
.
Nu vill jag tillbaka till Sölvesborg, jag vill inte vara kvar i Växjö längre. Tanken finns att jag kanske ska flytta, kanske ner till stan? Bara för att få lite ombyte. Jag känner mig kvävd, jag känner att jag börjar tappa kontrollen, helt matt. Mitt huvud är som stormen Gudrun. Jag längtar tills jag är klar här, fasar inför nästa termin, C-uppsats. Fy och in i helvete!
Och ändå trivs jag på något konstigt sätt? Går det ihop? Jag är rädd för vad som kommer efter skolan, jag är rädd för att inte lyckas och jag är rädd för att jag är rädd.
Jag ska leva i nuet i stället.
.
Idag blir det till att umgås med Jenny. Mat, film och promenad.
Men innan dess, handla och löpning. Har dock fortfarande svaga känningar i kroppen efter tisdagens löpning, men det ska nog gå i alla fall. Återkommer senare när den är avklarad ;)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0