RUNNERS HIGH

Igår var jag med om något helt fantastiskt!
Min tanke var att jag skulle springa min vanliga 4 km runda. När jag sprungit den var jag knappt ens anfådd. Så jag stack och sprang min andra 4 km runda. Men jag ville bli tröttare! Och jag hade energi till en hel familj kändes det som! Så jag sprang 5 km till!!
13 km sprang jag alltså totalt. Med endast ett stopp där jag var tvungen att knyta ett skosnöre. Men det gills fan inte.
Höll en medelpuls på 79 % och förbrukade exakt 1000 kcal.
.
Har aldrig varit med om något liknande förut! Det var en av de bästa känslorna jag någonsin upplevt. Jag hade faktiskt kunnat springa en bit till, men samtidigt vill jag inte utmana ödet utan vill kunna springa regelbundet utan att ta ut mig så pass att jag har träningsvärk och trött i kroppen en vecka efter.
.
Idag är jag förtjänad en vilodag, dessutom pissregnar det ute och jag håller på att tvätta. Emma kommer senare så blir det tvmys :)
.
Och i morgon blir det löpning igen, intervallträning denna gången. Ska kolla ifall den är felinställd eftersom den visade på över 100 % vid ett par tillfällen igår. Nu har jag den inställd på en maxpuls på 200 vilket är normen för mig, men det kan ju faktiskt vara fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0