VÄRLDENS BÄSTA HUND!

Urinprovet på tax togs igår kväll. Såg till att inga av grannarnas lampor var tända och att ingen förmodligen skulle se mig när jag sprang runt utanför lägenheten och jagade en styck tax med en styck burk som det var tänkt att han skulle kissa i. Tur att han är hane i alla fall så får man många chanser på sig om man skulle misslyckas första gångerna. Jag misslyckades, det resulterade i en hand full av hundkiss. Not nice. Men efter en lite kvällspromenad hade jag ändå samlat ihop lite troppar här och där som jag tyckte skulle räcka till ett prov.
.
Hos doktorn var Hebbe jätteduktig. Han var lugn och fin när blodproverna togs och tyckte mest veterinären var snäll. Dock var det riktigt obehaglig när hon skulle kolla prostatan tyckte han. Men vem skulle inte tyckt det?
Massor med mat och godis fick han med sig hem. Alla proverna låg bättre än vad som var normalt för hans ålder, och veterinären sa att jag kunde vara stolt över att ha en så fin och välvårdad hund och att det var ett rent nöje att träffa honom :) Då blir man ju så glad att man nästan åker upp i taket!
.
Vad jag inte hade kollat var bussen hem, jag hade tydligen bara varit så fokuserad på att ta mig dit att jag helt hade missat att det kanske kunde vara en bra idé att kunna ta sig hem också. Så vi fick gå. tog fan nästan en timme att bara komma från veterinären och ner till stan. Därifrån tog vi sen bussen.
.
Nu är Hebbe helt slut, det är jobbigt att vara hos doktorn och sedan gå en timme i snöoväder. Ligger och snarkar i sin säck.
Själv har man precis ätit lite lunch, nu ska man hopp in i duschen för att sedan gå till apoteket och lite andra ärenden. Man borde väl kunna få klippkort där även att man bara handlar receptfritt?
.
Ikväll ska jag träffa Lillan, hon ska bjuda på hemmagjord vit chokladglass :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0