MAN KAN SE SAKER FRÅN FLERA HÅLL

Ibland blir man fett irriterad alltså.
Vi har haft seminarie idag om hur man bemöter olika kulturer. Tyckte att läraren var väldigt dubbeltydlig redan från start.
Enligt mig finns det inget rätt och fel, man kan inte säga, Såhär ska det vara. Vilket läraren verkade vilja att vi skulle få fram. Vi har lärt oss att man ska bemöta människan, inte ha några fördomar och vara anpassningsbar. Och då funkar det inte att man innan man träffar en människa, som till exempel är muslim, läser på om islam och tänker, Såhär ska jag bemöta denna människan och såhär kommer hon vara. Det funkar lixom inte.
Jag kan hålla med om att man kanske ska ha lite koll på vad ramadan är och så men inte hur muslimer lever, alla är människor och alla lever olika. Och visst är det bra att man tar upp frågan.
.
Sedan blir jag fett irriterad att läraren säger att man kan få två betyg, och det är godkänt och underkänt, så det gäller att man är aktiv.
Sedan är det lik förbannat några stycken i gruppen som inte säger mer än en mening (jag skojjar inte), och ändå blir godkända!!!
Kul för oss andra då som verkligen har ansträngt oss. Sånt gör mig verkligen förbannad!
Har varit ute och gått med Hebbeliten en timme i skogen, i snöstorm. Men så länge Taxi är lycklig är jag lycklig :)
Det är så underbart skönt att vara ute i skogen med radio i öronen snö under fötterna, en tax som konstant viftar på svansen och kyla.
Det är nästan ännu skönare att sen komma hem och veta att man inte har något plugg som väntar, utan man kan bara krypa ner i soffan under en filt med en kopp te i handen, nya numret av Elle framför sig och Project Runnway på tv :) Då får det gärna komma hur mycket snö det vill utanför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0