ETT SKADAT KNÄ IGEN

Fem timmars lektion med endast fem minuters rast. Det är inte riktigt rätt eller riktigt lätt. Men det gick bra i alla fall. Först hade vi HLR på barn. Både spädbarn och lite större barn. Spädbarnet råkade jag kleta ner med rosa läppstift, stackaren... Sedan skulle jag rädda en 4-årig pojke som hette Junior. Då kraschar mitt knä. Sitter på knä på stengolvet, och sedan lägger jag över tyngden där skadan satt och det hugger till. Fick tårar i ögonen, så ont gjorde det! Ingen löpning idag med andra ord.
.
Efter HLR vart det ergonomi. Annie, Carro och jag är fan det allra bästa teamet en måndagseftermiddag när man ska leka patient och sjuksköterska. Jag blev typ påsatt bakifrån. Det säger väl det mesta om på vilken nivå vi höll oss på lektionen. Man måste ju helt enkelt göra det bästa av situationen!
.
Nu sitter jag här vid köksbordet igen, ska strax börja med läkemedelsberäkningen. Måste bara få upp värmen med en stor kopp te. Favorit teet från Tesco jag fått av Wicky. Hittar dock forfarande inte min miniräknare.
Det är något man får fixa i morgon.
.
Nu, plugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0