HEJ, JAG HETER IDA OCH JAG ÄR GAMMAL

Haha, hade jag rätt eller hade jag rätt? :P
Killar över 25 och tjejer under 17. Men vad ska man göra? Träffade i och för sig ett par gamla klasskompisar, det var trevligt. Linnéa ramlade över ett bord och gick ner sig i ett träsk. Det var väl kvällens roligaste händelser. Haha.
Kom fram en tjej till oss och snackade lite för hon hade tappat bort sina kompisar. Frågade vad vi hette och vilken skola vi gick på och så. Förklarade att jag var 21 och pluggade i Växjö. Då är denna bruden 15 år!!!! Står ute och röker och med en spritflaska i handen. Det var fan längesedan jag kände mig så gammal. Men det var ändå en bra uppstyrd fest. Det tyckte till och med polisen och nattvandrarna. Lite irriterad blev jag dock på att dom inte tog en enda minderårig som drack. Fast om dom hade gjort det så hade fan hela festen försvunnit och polisen hade fått för mycket att göra. Kanske hade varit annat om det hade varit en stökig fest? Jag vet inte hur dom tänker, dom där i blå uniform.
.
Det var trevligt hemma hos Anders. Fick reda på att det gjorts en undersökning på Nordenberg och 80 % av killarna rökt på, men bara 10 % av tjejerna. Det tror jag inte ett skvatt på. Satt och lyssnade på resten av de som var där som har barn som går på Nordenberg och hur oroliga dom är, för rökning och festande och dittan och dattan. Det är så det blir när man sätter sina ungar på Nordenberg. Och mamma och jag försökte lugnt förklara att det är så det är. Lärarna bryr sig inte och det är ingen som säger någonting till föräldrarna. Tycker faktiskt att man kan göra det fast att man kanske fyllt 18. Men allt detta händer ju innan man fyllt 18.
.
Well, nu ska jag inte gnälla mer på detta.
Har firat mamma nu på morgonen med paket och brakfrukost som jag och Johanna har stökat med halva morgonen. Nybakta bullar, köttbullar, äggaröra, sill, melon och gräddbakelse.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0