SKA MAN RÖSTA PÅ SOSSARNA FÖR ATT MAN ÄR SYRRA?

Snart är det dags för att rösta. Efter att i några veckor nu surfat runt och skaffat mig lite info hittar jag denna artikeln på en kompis blogg. Enligt mig ligger det hur mycket sanning som helst. Det är så typiskt svenskar, och typiskt Sverige att vända kappan efter vinden.
Jag har nu börjat få upp ögonen för andra partier, som jag inte ens varit intresserad av innan. Jag kan dock inte säga att jag har särskilt mycket koll ännu, men det kommer väl.
Mormor sa till mig för ett par veckor sedan, Ida, tänk på vart du kommer ifrån, du kommer ifrån arbetarklassen och inget annat. Och då ska du också rösta därefter. Tänk på att sjuksköterskornas löner inte är så höga.
Det vill säga så vill hon att vi ska rösta på sossarna.

Kommentarer
Postat av: Juice

Jag håller med dig om vad jag tror du tycker om din mormors uttalande, man kan inte rösta efter vilken klass man tillhör och vad som man tror kommer förbättra mest för en själv, man måste rösta efter vad man tror på och vad man tror kommer göra samhället bättre om man ska kunna se tillbaka på sina val med gott samvete. Att man sen kan ha fel är en annan sak, men att mer eller mindre medvetet göra något fel är bara idiotiskt.



För övrigt var det en intressant artikel, även om jag tycker att ungefär lika mycket är brutalt fel i den som jag tycker är helt rätt ;)

2010-05-18 @ 14:58:22
Postat av: ida

Jag ska tillbringa sommaren med att komma i underfund med vad jag ska rösta på. För jag SKA rösta, det är min plikt, och om jag inte röstar kan jag inte gnälla på det partiet som vinner valet, för då för jag skylla mig själv.

2010-05-18 @ 20:05:21
URL: http://idusens.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag vet vem jag ska rösta på redan, den här bloggen, hon kandiderar ^_^ http://egosumsara.blogspot.com/

Världens roligaste! Det är väl en bra anledning till att rösta på henne?

2010-05-18 @ 22:21:32
URL: http://frokenprene.blogspot.com
Postat av: ida

Emma, du är ju knäpp, men ja varför inte? :P

Jag föreslår ändå att du kanske ska rösta på något annat lite mer känt. :P

2010-05-19 @ 07:27:13
URL: http://idusens.blogg.se/
Postat av: Juice

Jag tycker definitivt Emma kan få rösta på henne, fast jag kanske inte är helt opartisk ;) hade ni bott i stockholm hade ni kunnat rösta på mig, därför tycker jag ni kan flytta hit för jag kommer inte få några röster annars ^^



förresten så är ju det optimala att rösta på några som inte vinner, då har man full rätt att gnälla och tycka att övriga befolkningen är idioter :)

2010-05-19 @ 09:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0