POPCORNRECEPT

Idas supergoda recept på popcorn med det där lilla extra.
  1. Täck bottnen på din kastrull med någon slags olja. Jag kör med olivolja men det spelar ingen roll. Man kan även köra med flytande margarin för lite godare och lite onyttigare.
  2. Vänta tills oljan blivit varm. Om du är osäker kan du tillsammans med oljan slänga i en popcornkärna, när den har poppat kan du slänga i resten av kärnorna. Här är det viktigt att du inte häller i mer än vad som täcker bottnen. Annars bränns det.
  3. Låt det poppa tills det är klart. Det går snabbt och de i bottnen kan brännas på två sekunder.
  4. Häll upp i en rymlig skål
  5. Slingra ett par matskedar sweet-chillisås över. Skaka om efter hand.
  6. Pudra på lite cayenepeppar om du vill ha lite extra sting.
  7. Pudra på lite paprikapulver för lite mer smak.
  8. Salta efter behov.
  9. Skaka.
Färdigt!
Nu ska jag avnjuta detta med en sked framför sveriges historia.

Kommentarer
Postat av: Wickywickan

Du är verkligen världens underbaraste människa! :)

2010-05-06 @ 21:56:28
Postat av: Ida

Du och jag är likadana. Du är med precis lika underbar du :) Även om du inte tycker om min kofta ;)

2010-05-07 @ 12:14:13
URL: http://idusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0