JAG HAR EN DRÖM

Jag har en dröm.
Äntligen har jag en dröm, jag har nog aldrig haft en dröm i hela mitt liv. Visst hade det varit underbart att bli delfinskötare eller veterinär eller något annat ballt, men jag valde ett yrke som jag vet jag kommer trivas med hela livet och som jag vet att jag får jobb som direkt när jag är färdigutbildad. Sjuksköterska.
Men nu är min dröm att flytta till antingen Paris eller London. Jag vill bo i en vindsvåning med möbler köpta på second hand, jag vill leva på rödvin och baguetter, jag vill dansa till ett helt okänt liveband och jag vill samtidigt jobba som sjuksköterska.
Jag kommer kanske inte att kunna jobba som sjuksköterska i Paris, eller ens Frankrike, då min franska inte är den bästa. Men London?
Rödvin rödvin rödvin.
Jag vill få en egen stil, jag vill bli smal och jag vill kunna leva som jag vill.
Just nu är jag sjukt inspirerad av denna bloggen. Visst, hon hade varit mycket snyggare med lite mer mat i magen, men stilen, håret och lägenheten.
I början tyckte jag bara hon var grotesk, men ju mer jag tittat runt, ju mer älskar jag bloggen.
Någon som vill följa med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0