Kalle

Klockan är inte ens tio och jag tänkte bädda ner mig i sängen. Titta på flyga drake och förhoppningsvis somna snabbt. Men en skål med popcorn är ändå väldigt frestande, men nej det kan man ju inte äta varje dag.
Kalle Moraerus var ju helt klart bäst ikväll på mello. Näst efter Pain of salvation såklart.
Och hur han inte kunde gå vidare fattar jag fortfarande inte.
Nej, sova tidigt nu. Ska upp kl 7 i morgon för att gå till ica och köpa färska frallor, ägg, bacon och juice och sedan bänka mig framför tvn för att kolla på starten av Vasaloppet. Även fast jag för en gångs skull inte sitter med familjen och kollar så ska det ändå vara som det alltid har varit. Stor lyxfrukost första söndagen i mars varje år för att höra Vasaloppsvinjetten och titta på alla tokiga människor som tror att dom med tre mil i benen ska klara av att åka nio mil.
För ett par år sedan när pappa åkte påtade han ner en tant i diket som han tyckte åkte för sakta i nerförsbacken framför honom. Jag förstår honom, hur frustrerande det är när någon blockerar vägen för en. Haha, skrattar högt när jag tänker på hur det sett ut :P
Vi har haft många knäppa traditioner i min familj. Återkommer med fler när det är dags för dom ;)
Kalle Moraeus & Orsa Spelmän – Underbart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0