Hos pappsen

Sitter hos pappsen nu, ska snart slänga mig i soffan framför lyxfällan med en kopp te och en skål med yoggi.
Eftersom det bara var jag av alla fyra ungarna hemma så fick jag beställa mat. Tog en kebabrulle för en gångs skull. Med fetaost, helt okej. Men ingen lyxmiddag precis.
.
Jag kokade kålsoppa med köttkorv igår, 4 liter blev det. När soppan var färdig kokt kom jag på att det inte finns någon plats kvar i frysen då det sista hålet fylldes med en burk Ben n' Jerrys, Cherry Garcia. Jag blev så glad att jag skrek rakt ut inne på ica när jag såg den. Jag var helt säker på att de slutat tillverka den då jag inte sett den på nästan ett år. Det riktigt pirrade i magen.
Tillbaka till soppan, En sådan god och lyxig soppa kunde ju bara inte slängas, men så kom jag på att min kära vän Linn fryser i sin korvsoppa i plastpåsar, så jag gjorde likadant och fyllde de sista småhålen med soppa.
Så idag när jag skulle ta upp en rostemacka att äta till lunch fick jag kämpa för att få ut lådan då vätska blir större när det fryses. Smart Ida!
.
Har även varit hos frissan idag, såg förjävligt ut när jag kom hem så jag var tvungen att platta ner det lite.
Blev ingen färgning, men vi kom ändå fram till en bra färg som jag ska fixa någon dag. Förmodligen nästa vecka någon gång.
Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Juice

Det blev väldigt fint klippt :)

Vi har förresten också en Ben & Jerry's i frysen, vi köpte två i förgår eftersom att man ändå inte behöver äta dem på en gång, det har varit rejält svårt att låta bli dock så en har redan rykit :$ vi har blivit glass-junkies

2010-03-12 @ 09:50:03
Postat av: ida

Jag förstår inte dom som inte kan känna skillnad på icas glass och ben & jerrys!

Skillnaden är ju slående!

2010-03-12 @ 11:18:07
URL: http://idusens.blogg.se/
Postat av: Juice

framförallt är ju skillnaden att ica säljer gammeldags vaniljglass och b&j säljer chokladglass med kakdeg, chokladbitar, brownies och nötter, och inte allt för sällan allt samtidigt så att man äter alla goda saker som finns i hela världen på en gång, party i munnen :)

2010-03-19 @ 07:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0