Glasögonorm

Jag blev nyss aningen arg.
Laddningen till min dator fungerade inte!! Jag provade i flera uttag här på bibblan, men ingenting funkade! Jag svor långa ramsor, stängde av och satte på. Ingenting funkade. Tills jag i min ilska rycker ut Elins kontakt och sätter i min egen. Då funkar det.
Varför ska jag ha sådan otur med kontaktuttag?!
Till saken hör också att kontakten till min dator har fått utstå många slag så jag bara väntar på den dagen då den kommer lägga av på riktigt.
Om kontakten hade varit sönder idag, hade jag ringt till pappa och utagerat min ilska på honom och tvingat honom att komma upp hit och lämna en av sina datorer till mig. Vilken av dom hade inte spelat någon roll, men en dator är NÖDVÄNDIGT!
Det hade han faktiskt fått offra sig med. En timmes bilfärd enkel resa och en dator mindre är väl inte för mycket begärt?
Tycker inte jag i alla fall om han vill att han förstfödda dotter ska kunna lyckas bra i skolan.
.
Jag har blivit med glasögon.
Hittade mina gamla tillfälliga bågar jag hade innan och satte på mig. Det tar ett tag att vänja sig, men nu känns ögonen mycket mer avslappnade. Skönt. Behöver gå till ögonläkaren, svar ja.
Vad tycker ni om dom?
När jag ska beställa nya, ska jag skaffa något i stil med dessa, eller sådana jag hade på 80-talsfesten?
Eller kanske något mitt i mellan?
Jag har egentligen aldrig riktigt trivts i dessa, vill nog ha lite större modell, men det är sjukt svårt att hitta i och med att jag har ett tydligen stort huvud.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0