Detta är underbart

Min inlägg börjar kanske bli lite tjatiga om hur glad jag är hela tiden.
Just nu hade jag nog blivit glad även om det hade kommit tunga svarta moln och ett skyfall brutit ut.
Kanske att jag inte hade varit exakt lika glad om det kom en snöstorm, men då hade jag tröstat mig med att jag ändå bara skulle sitta inne och plugga idag, och att det då var tur att jag redan har varit ute och sprungit.
Ja, kl nio drog jag på min paltorna och stack ut runt sjön.
Kände mig först tveksam om jag verkligen skulle kunna få tummen ur röven.
Medan jag tänkte tog jag en banan och satte mig framför tvn. Och vad är det på femman varje lördagsmorgon?
Jo, Biggest Looser. Då kände jag att jag inte kan sitta inne och glo på när tjocka människor tränar, samtidigt som jag behöver träna, samtidigt som det är världens finaste väder ute. Så jag stack.
Tog rundan runt sjön, och idag tog jag även en lite omväg, och det kändes på grymt jävla bra! Fick sånt lyckorus, energi och styrka så jag bara sprang på, och  förmodligen snabbare än innan med. Jag klockar aldrig mina rundor, utan kör mest på känslan.
Så nu ska jag sätta igång med dagen. Ska ner och sätta upp tvätt tid, fixa håret och så ska jag gå till ica och köpa lyxfrukost till i morgon då Vasaloppet är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0