FARVÄL MITT HEM

Jaha, sista natten på campus.
Jag vill stanna kvar här, men samtidigt, vad fan skulle jag göra ensam i smålande djupaste skogar på sommaren när jag kan vara hos farmor vid havet, tjäna pengar och träffa alla dom som jag inte träffar på resten av året?
Men detta är mitt hem, ingen annan stans. Det är här jag har min familj nu. Det är så det blir när man bor så tätt inpå varandra, träffas varje dag och delar allt.
Jag är så trött nu med, det kanske märktes på att jag sov till över ett! Lika trött nu, är på väg till att börja gråta.
Jag är ett och ett halvt år ifrån mitt 100 %iga vuxenliv. Jag vet inte om jag vill det.
Man kan ju då kanske hoppas på att jag ändrar mig, att jag tycker det är roligt att städa, diska, gå på trevliga promenader och sånt.
Trevlighet är inte riktigt min grej, antingen ska det vara lugnt och mys eller fullt ös till 1000.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0