RESANS HÖJDPUNKTER

Resan började på tåget mot Köpenhamn. Mitt i mot mamma några säten fram sitter det en medelålders man (ni vet en sån snygging som ser ut som en brandman) som sitter och klor på henne från Hässleholm till strax innan Malmö. Till slut går han fram till henne och ler och frågar ifall hon heter Lundman, eller något sånt.
Attans! Jag och Johanna som trodde att han satt och raggade järnet på henne.
.
Dagen efter var vi på Louvren, där tog det ungefär två timmar för Johanna att förstå att stället hette Louvren och att det var här Mona-Lisa hängde.
När vi sedan skulle gå ut kom det massa demonstranter eller något sånt. Med stora plakat, megafoner, och bärnades på kistor. Död åt presidenten skrek dom tydligen.
Så vi kom inte ut, fast i Louvren med tusentals tavlor föreställande döda djur och nakna människor. Till slut blev vi visade en annan väg ut, fick gå under hela stället i en liten gång med massor av människor och ingen luft. PANIK!
.
Shopping, Notre Dame och sedan Eifeltornet.
.
Jag och Johanna passade på att kissa i Eifeltonet, respekt lixom ;)
Utanför Eifeltornet står det lite militärer med automatvapen för att se till så någon inte snor tornet eller något, när vi går förbi den ena tar han ett ordentligt tag i skrevet och börjar kila där som tusan, och jag och syster bryter ihop och skrattar så tårarna sprutar!
Fatta vad kul! :D
.
Vi spenderade en hel dag i Montmatre, med Sacre Cerur och Moulin Rouge. Äntligen fick jag se den där väderkvarnan :)
När vi väl var där passade vi på att gå in i några sexaffärer ;) Inte jätte kul att gå där med sin mamma :P
.
Dagen i Montmatre var jätte varm. Så vi gick alla i klänningar. Detta resulterade i att vi inte fick komma in kyrkan, så vi fick snällt gå ut igen, dra upp våra koftor från väskorna och sedan var vi välkomna. Det kan tilläggas att vi var de som hade ljusast hår i hela kyrkan också.
.
En dag när jag och Johanna hade varit och handlat vin och ost diskuterade vi hur tusan alla kunde se så hälsosamma ut trotts allt vin och baguetter. Då säger hon,
Nej, jag har fan inte sett en enda överviktig Italienare!
Vilken tur, säger jag ironiskt att du inte sett en enda överviktig italienare här.
Johanna ser ut som ett frågetecken.
Jag: Ja, för vi är ju i FRSNKRIKE!
Efter det kom vi fram till att hon inte riktigt har vetat vad vi gjort på hela resan.
.
När vi igår skulle checka ut funkar inte mammas kort, hon svär långa ramsor, börjar nästan gråta och tror att bankrånet i Olofström har gjort att det inte längre finns några pengar kvar på hennes kort :P
.
Och till slut när vi ska landa på Kastrup, börjar Johanna pladdra på och är orolig över att vi ska landa i vattnet, en dansk kvinna som sitter bredvid henne börjar skratta jätte mycket men säger sedan att det inte är så lätt att veta och att man aldrig kan vara säker.
Återkommer senare med bilder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0