MITT ÄLSKADE RÖDA

Det känns lite bättre nu. Efter att ha fått en sommarpeng av pappa och anneli, och ett glas rött är jag nöjd.
Kommer förmodligen bli vardagsalkoholist innan sommaren är slut. Men vem bryr sig? Jag jobbar inte i hemtjänsten och behöver inte köra bil på jobbet, det tar exakt 7 min att cykla till jobbet så då behöver man inte köra bil då heller, och det tar ca 15 min att cykla till stranden, så dit behöver man inte heller köra.
Så då är det fritt fram för mig att ta ett glas rött varje kväll. EU's max gräns för antalet liter vin per vecka man bör dricka är tre liter. Och läkare rekommenderar ju till och med att ta ett glas varje dag eftersom det är bra för hjärtat.
När jag fått allt detta sagt vill jag höra en jävligt bra anledning till att jag inte ska dricka.
Att det bli för dyrt?
Nehe, jag laddade upp när jag var i Paris, där vinet kostar 14 kr flaskan.
Jag tänkte jag skulle bli som W. Kunna alla vinsorter, känna skillnaden på Merlot och Chanonnay osv.
Det ska bli min hobby vid sidan av skolan i höst tänkte jag ;)
See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0