LYFTE FÖR EN SEKUND FRÅN MARKEN

Nu efter en timmes promenad i mild sommarvärme ska jag strax krypa i säng.
Jag älskar dessa kvällarna, det känns som att man kan klara av allt. Man får ett lugn, man känner vinden blåsa tag i håret och dra det bakåt från ansiktet. Bredvid sig går en tax som tycker likadant. Men viftande svans skuttar han fram och är glad över att favoriten är ute och går en runda med honom. Vem kan ana att han snart är 10 år?
Gick nere vid hamnen där båtarna guppade och vågorna plaskade. Lugn.
en bänkrad i en rastlös sen april, jag tittar över axeln och ser dig blinka till... spelandes i öronen.
Trängsvärken från ridningen sitter pinsamt nog fortfarande i. Samt en halvt ömmande kropp efter gårdagens impulsfylla. Biverkningar.
Lite uppdateringar med Wicky. Vissa saker borde man ångra att man gör, kom vi fram till, men det är inte mycket jag ångrar. Livet går vidare.
.
Nu ska jag borsta bissingarna och packa min väska, i morgon halv sju styrs bilen mot Olofström där jag ska tigga frukost av mamma, våldgästa någon vän, den fösta bästa som är hemma förmodligen och sedan på kvällen blir det ett par timmars ridning i skogen. MyggA.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0