WONDERFUL DAYS

Jag har haft tidernas underbaraste jobbdag!
Helt perfekt hade det varit om jag inte hade haft ont i halsen så jag hade kunnat bada.
Jag har kört runt i en motorbåt hela dagen. Antingen som följebåt till segelbåtarna, bara för skojjs skull eller så har jag dragit en stor gummiring som en av gästerna har kunnat sitta i och åka efter båten med.
Sorgligt nog har jag bränt mig i ansiktet, hej kräfta.
Men vad gör det när man får se lycka i gästernas ansikten när de känner vinden i håret eller pirr i magen? Eller deras leenden när de inser att fast att de är rullstolsbundna faktiskt kan sitta och segla helt själva i båten. Det är helt underbart.
Trots allt detta var höjdpunkten när min jobbarkompis ramlade i vattnet från kajen. Med alla kläderna på. Hon skulle ta emot en av gästerna när han kom in med segelbåten, och precis då kom det en kraftig vind som tog tag i seglen och båten fick världens fart! Hon försöker förtvivlat ta tag i båten så den inte ska krocka in i bryggan. Plask!
Sommar -09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0