LIVET LEKER

Idag har jag seglat i princip själv.
Hade med mig en kille (läs ca 35 år) som aldrig hade seglat förut innan vår seglarvecka drog igång, samt två gäster. Han fick sitta och hålla koll på förseglet så skötte jag resten. Det är så roligt! Och jag måste säga att jag är så duktig. Även om det är flera år sedan vi såde vår segelbåt så har jag det fortfarande i mig. Inför seglingen fixade jag allting själv, hissade seglen, gjorde massa pålstekar och fick i gästerna i båten, sedan var det bara att segla. Jag är så stolt över mig själv! Har självklart även hunnit med att köra en hel del motorbåt.

Efter jobbet körde jag till Tibra. Hon gick hur bra som helst idag också, och idag tog hon traven otroligt bra :) I morgon ska vi ut en runda i skogen för första gången. Men först blir det ett par varv i paddocken för att testa det hårdare bettet som behövs i skogen.
Johanna var också med hos hästen, och var jätterädd, stackaren :(

Sedan bar det av på grill hos Fidde, men en flaska vin på tom mage blir allting roligt ;)
Precis hemkommen nu, jag och Johanna stack till Lasses och köpte en kebabtalrik och satt och mumsade på den på en trotoar, småfnittriga och pratade om precis allting. Älskar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0