KLASSKILLNADER PÅ HÄSTRYGGEN

Underbar ridtur upp till Ryssbergsrundan igår. Härlig tölt mestadels av tiden, galopp i varenda backe och skritt nedför. Var ute i en och en halv timme, fantastiskt. Hade dock fruktansvärt ont i rumpan efteråt.
I skogen mötte jag en tjej på ett stort fullblod/halvblod, en fux var det. Hästen var säkert över 170 cm, hade skinande och nyputsad utrustning, pälsen var blank och tjejen hade nyputsade stövlar, fina ridkläder och håret i en prydlig fläta.
Själv kommer jag där på en liten liten ljus skimmel med gräsfläckar över hela kroppen, jag har en urtvättad gammal tröja på mig, gröna strumpor och ett par gamla blåa tygskor, dock nya ridbyxor. Håret? Ja, hjälmen dolde förhoppningsvis det mesta av mitt oborstade morgonruffs.
Kände verkligen hur klasskillnaden möttes där i några sekunder i bokskogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0