DANSA SAMBA MED MIG

Pappa och Anneli står i köket och försöker få ihop en skaplig middag, jag är något tveksam till resultatet.
Grillad lax med hemmafriterad klyftpotatis stod tydligen på menyn idag.
Laxen är enligt mig grillad alldeles för länge.
Har jag fel om jag säger att den endast ska ligga på max ett par minuter på varje sida? När pappa ansåg att dom var färdiga satte Anneli in dom i ugnen på eftervärme för att potatisen inte var klar.
Friteringsoljan är inte tillräckligt varm, plus att när jag smög förbi såg det ut som att hela grytan var fylld av potatis och kokande olja. Är det inte som med popcorn, att man bara ska ha så mycket att det täcker ytan?
Men jag ska väl inte gnälla innan jag smakat på resultatet.

På jobbet idag har jag suttit i den större segelbåten större delen av dagen. Det var spännande då motorbåten som skulle agera följebåt till en av segelbåtarna plötsligt, mitt ute till havs får bensinstopp. Då får vi med all kraft försöka ta oss ikapp den lilla segelbåten, som är en tävlingsbåt, för att leda honom rätt och inte över till Åhus dit han var på väg.
Svettigt, skrattfyllt, och spännande dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0