Vilken fest!!

Vilken fest igår alltså! Jisses amalija. Aldrig varit med om en häftigare födelsedagsfest.
Jag, Johanna och sex andra tjejer agerade servitriser. Vilket innebar att servera mat, plocka disk och se till att alkohol och dricka alltid fanns lätt tillgängligt till 200 pers. Dessutom fick vi den stora äran att agera doakör när Anders fick för sig att han skulle köra lite slosång. Han funderade tydligen allvarligt att tag på att sluta jobba med vindkraftverk till att bli sångare i stället, hela familjen var eniga om att han nog skulle lyckas bättre med vindkraftverken.
189 stycken var det som kom, för att vara exakt.
Storslaget kan man säga. Med isskulprurer, liveband, öppen bar, soppbuffé, dansgolv och körslag. För att nämna en liten del.
Efter att 189 stycken hade tryckt i sig 275 portioner soppa, 11 brödlimpor, minst vars en pannacotta med kokta hallon, ca 5 burkar med lösgodis, 9 chokladkartonger, 2 paket salta pinnar, ett par kilo frukt, typ 7 tårtor och ungefär 12 liter kaffe (om det räckte). Då var klockan ett och det var dags för bullens korv och mjölk. Ja, som folk åt! Och ni kanske också kan tänka er att i Slottslängorna är köket inte större än 1,5X3,5 meter. Två proppar gick under kvällen.
Och vi slet. Men det var sjukt roligt. Och Mathildas och Emmas mormor är så söt. Hon tyckte vi skulle ta det försiktigt när vi körde hem, för det var blåsigt och modd på vägarna i Sölve. Saken är den att vi bor 3 minuters bilfärd från slottet, och det hade varit en ganska stor omväg på ett par mil att köra förbi Sölve.

Vaknade vid tjugo i 11 idag. Då stod frukosten serverad på köksbordet. Vilken lyx!
Jag har kört med släp idag för första gången i mitt liv. Fick upp min säng. Pappa satt bredvid och surfade.
Det gick över förväntan. Tyckte både han och jag.
Pappa försökte fixa min router i en och en halv timma idag, men icke att den vill fungera. Jag blir så arg och så ledsen! Denna gången köpte jag definitivt inte den billigaste saken. Hatar att köpa något billigt och att den senare går sönder, så därför ville jag verkligen ha något riktigt. Men hjälpte det eller?
GAAAAAAHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!! MORR!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0