Gästinlägg av Wicktoria

Alla har en grej.
Eller egentligen har alla två grejer, en sak man stör sig på och en sak man är helt insnöad på. Såhär funkar det i verkligheten. En stor ostatistisk undersökning gjord av ingen mindre än mej själv visar att detta är dagens sanning.
Alla har minst en grej! Jag har diskuterat detta med flera vänner och dem håller med, vi kan peka ut allas grejer, en vän har blommor som sin grej, min mamma t ex har katter som sin grej. (Kan inte påpeka andras negativa grejer, ifall de inte skulle veta om det själva.) Oftast vet man vilken som är ens egen negativa grej. Annars talar folk gärna om det för dig ifall du mot all förmodan skulle fråga dem. Men som sagt, man vet, man vet vad man har att jobba med liksom. Ibland försöker man jobba på det, ibland för alla andra acceptera att det är så man är. Jag t ex vet att jag har ett jävla morgonhumör men jag försöker jobba på det och så länge man inte pratar med mig på morgonen är det lugnt.
Min nördgrej är böcker, helt klart. Böcker och mat. Gärna kokböcker. :) Så här är jag, jag är väldigt bestämd när det kommer till hur man får behandla mina älskade vänner böckerna. Köket har jag släppt taget om lite grann, jag kan lära och visa hur man ska göra flera gånger innan jag blir vansinnig. (Är ganska pedagogisk :P) Men gud nåde den som viker mina böcker säger jag bara!
Jag och Ida pratade om det igår, jag berättade att jag försökte hitta hennes grej men att jag har misslyckats totalt. Jag sa att jag skulle reta henne tills hon blev förbannad och visade den sidan. Men det verkar ganska riskabelt, irriterar jag henne tillräckligt kanske det slutar med att jag får sova i min bil. (; Ida frågade ifall jag inte bara kunde tro på att det är såhär hon är. Men jag kan helt ärligt talat inte det.
För alla har en grej, eller hur?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0