För mycket kläder

Kollade igenom min garderob nyss i hopp om att hitta något snyggt men samtidigt bekvämt att ha på mig i morgon på 50+50-årskalaset med 200 pers. Nu är en sak jag då undrar, hur kommer det sig att man har en hel garderob med jeans och tröjor, en hel garderob med klänningar och en hel byrå med kjolar och t-shirts, men ändå har man sjukt svårt att hitta något att ha på sig?! Finns det någon som kan svara på hur detta kommer sig?
Just nu har jag packat ner outfiten jag hade på nyår samt två andra tröjor jag aldrig använt.
Det är fan helt sjukt att man inte tycker om att använda samma klädesplagg två gånger på fest. Har haft hur många snygga kläder som helst som jag endast använt en gång på fest och sedan har det blivit vardagskläder.
Slöseri kan man ju kanske kalla det...
Dessa kläderna tillexempel.
Endast använda max två gånger.
Den svarta är två år gammal.

Kommentarer
Postat av: Juice

Den översta klänningen var snygg, använd den oftare! och med band under brösten, det är vackert ^^ för övrigt känner jag inte igen problemet, jag har samma kläder till varje festlighet tänker på mammas försök att få mig i klänning och fnissar lite ondskefullt nej, det där var lite övergeneralisering, men det känns som att jag alltid har samma saker på mig, men man får väl skylla sig själv när man är så extremt kräsen och lat. men jag märker ändå att jag har kläder när jag sorterar klädskåpet, som idag. sjukligt länge sen jag kommenterade f.ö. ledsen för det.

2010-01-09 @ 22:21:53
Postat av: ida

kul att se att du lever. trodde nästan ett tag att du tappat bort min bloggadress eller tröttnat :P

jag antar att jag köper kläderna för att känna mig gladare och för en stund snyggare. En beroendeframkallande sak att göra kan jag säga. Haha.

Kräsen kan man vara :) tror du hade tyckt om monki :)

2010-01-10 @ 02:23:26
URL: http://idusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0