PÅ EN LÅNGPROMENAD HINNS DET MED MYCKET

Ilande vind och minusgradig blåst är väl inte det ultimata vädret att gå ut i utan mössa. Men efter ett par minuter hade öronen domnat av och så var det problemet ur världen :) Två timmar var jag ute och så skönt att inte behöva känna någon stress över träningen när man tar sådana promenader. Har varit ute minst en timme varje dag nu hela veckan, och det är det enda man orkar med när praktiken håller på mellan 7-16.30.
.
På min promenad hann jag med att hjälpa en gammal tant som inte kom fram i snödrivorna med sin rollator. Man blir allt bra irriterad när alla andra bara glor och sedan går förbi. Och både mössa och vantar hade den stackaren glömt att sätta på sig. Hon sa att efter denna promenaden såg hon fram emot att ta en kopp kaffe och en skiva vetebröd :)
.
Jag hann med att se tidernas snyggaste Porsche. Man blir ju inte alls avis eller så när man ser en sådan bil, man blir heller inte avis när ägaren är sjukt snygg och hans fru med tidernas snyggaste kropp står bredvid. Det är vid sådana tillfällen som ens drömmar känns väldigt avlägsna.
.
Till sist hann jag med att bli irriterad på en rad med hundägare som missbrukar flexikoppel. Har man inte pli på sin hund ska man fan inte ha ett sådant koppel Helst ska man inte ha sådana över huvud taget! Jag blev fan halvt insnurrad i ett sådant koppel idag på grund av en hund som inte kund lyda sin ägare och en ägare som inte visste hur man drog tillbaka hunden, utan bara lät den skutta fritt runt mig. JAg blängde argt på ägaren som bara skrattade lite nervöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0