ETT JÄVLA SKÄMT ELLER?

Alltså helt allvarligt? Jag åkte från Campus kvar över sex och var hos pappa halv 11.
På stationen i Växjö fick vi reda på att mitt tåg i Alvesta var inställt så det blev ersättningsbuss hela vägen till Hässleholm. Jag höll på att frysa ihjäl, medans resten av bussen tvingade chaffisen att stänga av värmen för de höll tydligen på att drabbas av värmeslag påstod dom. Det tog dessutom en kvart för oss att komma iväg, för växellådan hade hängt sig. Spännande. Väl framme i Hässleholm är tågen en kvart försenat, vilket i och för sig är ganska acceptabelt. På tåget satt jag inträngd mellan en tant med tidernas stösta hund! Alltså fatta, jag har fan aldrig sett en så stor hund i hela mitt liv! På andra sidan om mig satt en kvinna som satt och försökte amma sin skrikande unge. Jag är helt slut! En tår och en liten panikångestattack har jag också hunnit med. Alltså fy, jag ska gå och lägga mig nu innan jag bryter ihop av trötthet totalt. Det har varit en lång dag och det märks att man inte är van vid att gå upp halv 6.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0