DÚKKA

Nu har man varit iväg och ridit sen 11. Så helt underbart otroligt skönt! Min häst hette Dúkka och var tydligen en helt grym tävlingshäst! Hade dock väldigt svårt att ta tölten, hon ville hellre ta traven. Lite annorlunda, eftersom jag tillbringade hela sommaren tillsammans med en häst som endast ville ta tölt och inte trav. Men det gick bra i alla fall, och när jag väl fick tölten var den helt fantastisk!
Efter halva tiden red vi tillbaka till huset och blev bjudna på varm choklad, kladdkaka och grädde. Och sedan ut i skogen igen.
Jag förs så mycket om mina fötter att jag nästan grät på vägen hem. Men det var det värt.
Jag har ridit många islandshästar, men dessa var verkligen nästan de snällaste jag har träffat! Om man bortser från Tibra. Men det är imponerande.
http://www.xn--krkriset-b0a.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0