VÄLKOMMEN TILL VALJEVIKEN

Vilken trevlig dag jag har haft på jobbet idag :)
Började med den vanliga morgonturen, som gick lugnt och smärtfritt.
Mitt i frukosten får jag reda på att jag ska leda en guidad tur samt gå på shopping med den busslast av gäster. Okej, tänker jag, det kan jag väl försöka ordna. Den där guidade turen blev det inte så seriöst med.
Jag visade dom systembolaget, golfbanan (mest bara för att jag ville berätta att pappa hade slagit sin klubba i köksluckorna igår). Jag visade dom kyrkan och prentade sedan in i deras huvuden att den heter St: Nicolaus kyrka. För det har jag lärt mig. Glassbåten körde vi förbi och sedan var väl den guidade turen över. Då övergick vi till shopping. Det hade kommit in enormt mycket Cult i Liv-butiken som jag vill ha, en vas som var på halva priset och sedan två ljuslyktor som bara kostade 70 kr styck. Får fundera lite över min ekonomi och sedan eventuellt gå ner där på måndag.
Efter middagen, som bestod av oxrullader och gräddsås, tog jag och fritidsledaren ut två gäster i motorbåten. Körde så man såg Nymölla-bruket och en sväng till Valje camping. När vi är ca 60 meter från kajjen stannar motorn! Jag hissar upp den och ser då att hela förtöjningstampen sitter intrasslad i propellern! Då har tampen på något vis ramlat i medans vi kört. Klantigt. Så där sitter vi i båten, samtidigt som vi driver längre och lägre ut. Ingen svarar på kontoret heller. Till slut kommer en av våra gästers man ner för att se vad som händer, så han får ta en av trampebåtarna för att komma ut och sedan bogsera in oss igen. Vilken syn!
Men alla överlevde och skrattade hejdlöst, tampen är borta och motorn funkar precis som den ska.
I morgon provar vi igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0