PARIS 2010

En underbar helg har vi haft =) 25 grader varmt varje dag i princip.
Vi har väl hunnit med allt turistigt som man ska tycker jag.
Allting började med att jag och Linnéa kl nio korkade upp varsen cider och en flaska vin på tåget till Kastrup.
Samma dag var vi på Louvren. Jag älskar att gå där och titta och förundras över hur skickliga folk är på att måla. Och undrar över varför 80% av alla tavlorna består av nakna människor?
Vi gick och satte oss på ett café och tog varsen mojito. Det var fan i mig det äckligaste jag druckit i hela mitt liv! Linnéa fick bottenskrapet med allt socker, Emma fick mittendelen med all sprit och jag fick det översta med alla kvistar.
Hotellet slutade man aldrig förundras över.
I hotellrummet var väggarna rosa, sängöverkastet rött och dörrarna blåa. (toadörren gick för övrigt inte att varken stänga eller låsa och duschslangen var upphängd i en plastlina)
I korridoren var väggarna schockrosa, dörrarna lila, golvet röd heltäckningsmatta och trappan illgrön.
Hissen var inte stor, den är inte större än vad som syns på bilden.
Sommar <3
Montmartre och Sacre Coeur var det absolut bästa på hela resan! Underbar utsikt över halva staden. Gatumusikanter och konstnärer i varje hörn och uteserveringar med massor vin och massor glass.
Och så klart min fransk-egyptiska man ;) (Höger) Haha.

Kommentarer
Postat av: Danii

Nu ska jag oxå åka till Paris bara för det. Kan ju vara lika mysigt på hösten antar jag?

2010-05-01 @ 13:03:58
URL: http://jeeze.blogg.se/
Postat av: ida

Jag var där på hösten för ett par år sedan. Det regnade konstant :P Men det kanske bara var vi som hade otur med vädret.

2010-05-01 @ 14:55:41
URL: http://idusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0