TIDERNA OCH MINA KRAV FRÄNDRAS

När jag fyllde fem år fick jag två presenter som jag aldrig kommer glömma bort.
Först fick jag en undulat.
Eftersom jag bara var fem år så kunde jag ju bara namnen som mina kompisar hette på dagis, Anna, Sandra, Oskar och Simon. Men det ville ju så klart inte mamma att fåglen skulle heta. Så hon fick kort och gott heta Pippi. Och jag tror inte jag döpte henne till Pippi som i pippifågel, utan Pippi som i Pippi Långstrump. En smart femåring.
Den andra presenten jag fick var en tub med randig tandkräm.
Jag hade sett på ett barnprogram med Mark Levengood där dom undersökte hur det gick till när tandkrämen fortfarande var randig när man pressade  ut den från tuben. Detta tyckte jag var så häftigt att jag ville ha en egen randig tandkräm.
Jag måste vara den enda ungen som har önskat sig randig tandkräm i födelsedagspresent. Här fanns inga höga krav inte.
Jag kommer också ihåg när jag hade varit hos läkaren en dag (kommer inte ihåg om det var ögonläkaren eller på ögon, näsa, hals jag hade varit. Rännde ut och in på båda avdelningarna väldigt mycket), då tyckte mamma att jag hade varit så duktig att vi gick in på Ica där mamma jobbade då. På den tiden sålde dom lite leksaker och sånt där. Och jag skulle få välja precis vad jag ville.
Vet ni vad jag väljer? En flugsmälla som kostade fem kronor!
.
När jag fyller år om drygt en månad önskar jag mig varken randig tandkräm eller en flugsmälla.
Nu önskar jag med en löparklocka som kostar runt 2000 kr.
Tiderna förändras eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0