Negativitet

Jag har varit lite off de senaste dagarna, jag får ursäkta för det.
Mina dagar har väl inte varit så mycket att skryta om. Jag saknar Växjö och min lägenhet så in i nordens! Hem till mina saker, mina rutiner, min säng, min soffa och mina grannar.

Förstår inte hur en by kan få en att må så dåligt. Jag tål verkligen inte Olofström, så fort man kommit hit, kramat om mami och fått lite hemmalagad mat vill man hem till Växjö igen. Går inte en dag utan att man träffar på någon som är hög som en skyskrapa eller totalt nerpissad. När man kör glidarrundan genom byn är det enda man ser ett krokigt gammalt pensionärspar som är ute och går med deras hund. Inte ens Fylle-Hans har visat sig. Det gör ju inte saken bättre av att det har regnat konstant och att jag är täppt i näsan.
Min granne såg jag dock i morse, en 60-årig gubbe som var full som ett as, då var klockan inte ens nio.
Välkommen till världsmetropolen Olofström mina vänner.
Det enda positiva har väl varit att Olofström vann mot Enköping i hockeyn igår.

Det var roligt att träfa Linnéa med igår, en myskväll med nybakta kanelbullar och kaffe framför tvn.

Och nu kom mamma och tvingar mig att baka bröd, jaha, det var den timmes plugg som for iväg där. Suck...

Nu tackar jag för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0