Lita på mig själv var det ja.

Innan jag glömmer det måste jag berätta vad jag såg när jag cyklade hem från Strandbjörket igår.
Jo, där sitter jag och trampar på i min egna lilla värld på min röda, supersnabba cykel. Då ser jag någon, hjälp! En alkis tänker jag. När jag kommer närmare tänker jag, hjälp en pundare! Och när jag cyckade förbi såg jag, Hjälp! En man! Människan hade en brun-röd peruk som hade två flätor, en röd-blommig t-shirt och en matchande kjol och ett par bruna högklackade stövlar.
Där gick han på vägen helt ensam och såg allmänt skamsen eller möjligtvis full, jag vet inte riktigt. Skrattade hela vägen hem i alla fall.
Tenta-pluggat i ca 8 timmar idag. Jag ska inte säga vad jag tror och känner. Vi får se i morgon helt enkelt ;)
Ska köra kl halv 8 i morgon bitti. Blir till att lägga sig tidigt ikväll. Ska packa väskan ikväll, för i morgon kommer jag förmodligen vara alldeles för nervös så jag gömmer plånka och dricka och frukt och kanske till och med mig själv?
Det hade ju varit lite tråkigt.
Jag lovar, under den tiden som jag bott hemifrån har min lägenhet aldrig varit så sunkig, äcklig och stökig. Jag klättar över pappershögar, kassar med ren tvätt och disk.
Men detta får tas i morgon. Efter tentan, efter att vi kompletterat gruppuppgiften, efter att och jag Ramsingen solat och efter att jag och Emma planerat lördagen.
Men innan jag duschar, fixar hår, smink och kläder.
Och innan klassisarna kommer för utklädnad, mys, film och mat.
Hur tusan ska jag hinna detta?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0