Svinisvaccinet.

Alltså, nu är jag så trött på hela denna svinisgrejjen.
Ta vaccinet för tusan så behöver du inte oroa dig! Om alla hade vaccinerat sig så skulle det knappt kunnat bli någon som sedan blir smittad. Skitbra! Ellerhur?
Och det är så att man blir dålig av vaccinet. Många i alla fall. Och  det är oftast vi i 20-års åldern som känner av vaccinet.
Vi kan få ont i armen och influensakänningar i 2-5 dagar. Oftast i 2-3.
Men det ska också tilläggas att det är fler som knappt känner av någonting alls än de som känner något.
Dessutom blir man lättare dålig av sprutan om man har en infektion i kroppen, framför allt om man har feber.
Nu när jag har praktiken på vårdcentralen är det säkert en eller två pers. i timmen som ringer och frågar något om antingen själva sjukdomen eller om vaccinet.
På The Voice har de pratat om vaccinet i en halvtimma nu! Jag vill bara spy.
Jag ska ta sprutan idag, har väntat såhär länge för att jag varit förkyld med ont i halsen. Fortfarande lite snorig och så, men eftersom jag är ledig fredag till söndag så kan jag ligga hemma hos mami och må lite dåligt.

Kommentarer
Postat av: Juice

det hade nog mycket väl blivit exakt lika många smittade om folk inte var hysteriska över vaccinet, det har ju varit rusning överallt hela tiden :) dessutom får de allra flesta inte ens vaccinera sig förrän i december och jag tycker det är bra att folk ifrågasätter saker så länge de lyssnar på vettiga svar och inte bara vägrar för vägrandets skull. men jag håller med om att det är lite konstigt att folk nojjar över ett influensa vaccin, det är väl allmänt känt att man vid vaccinering sätter in lite av sjukdommen, men bara så lite att immunförsvaret ska kunna öva lite på det? det är ju självklart att man kan blir sjuk ><

2009-11-12 @ 09:58:10
Postat av: Ida

Du har rätt jos.

Men just nu eftersom jag hela tiden är mitt i smeten med galna människor blir jag väldigt trött.

2009-11-12 @ 10:23:04
URL: http://idusens.blogg.se/
Postat av: Juice

kan förstå det, jag är inte det minsta avundsjuk :P

2009-11-13 @ 11:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0