Matt.

Även fast jag är uppe tidigt och spikar upp tavlor innan praktiken,
även fast jag alltid är glad och trevlig när det gäller,
även fast jag städar lite varje dag,
även fast jag pluggar lite varje dag,
även fast jag alltid diskar min disk,
även fast jag motionerar lite varje dag
och även fast jag alltid håller min tvättid
så känner jag mig aldrig nöjd,
känner aldrig att jag gjort tillräckligt mycket,
eller tillräckligt bra.
Alltid samma press,
ger upp för tidigt.
.
Vill någon gång känna mig nöjd,
vill någon gång känna att jag är bättre än någon annan,
vill någon gång känna närhet, kärlek,
vill någon gång vara hel säker på att jag inte sagt något dumt, gjort något fel.
.
.
.
.
Vill även säga ännu en gång hur otroligt mycket jag älskar min syster.
Hon hade skrivit ett tal om mig som hon skulle läsa i skolan i morgon.
Hur sött är inte det då?
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0