Julen och skilsmässobarn.

Första julen efter att mamma och pappa hade skilt var det bara en enda stor gråtfest. Alla grät, alla kände sig ensamma. Och jag kommer ihåg att farmor verkligen försökte göra det absolut bästa av det julfirandet vi skulle ha.
Men nästan ingen var glad. Det bästa tycker jag hade varit om man hade åkt iväg och gjort något helt annat. Och inte försökt få det som förrut, för det skulle ändå inte kunna ske.
Typ att man hade tagit en liten weekend någonstans.
Det är en helg jag aldrig någonsin mer vill uppleva.
.
Förra julen var helt okej. Mysigt hos farmor och farfar var det iallafall, med en liiten liiten bebis, som fyller 1 år om en vecka. Stora pojken.
.
När jag var liten var jag avundsjuk på alla som hade skilda föräldrar. För att de fick fira två jular och två födelsedagar och därmed trodde jag att man också fick dubbelt så många presenter.
.
Men jag tror och hoppas ändå på att denna julen kommer bli bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0